Το μεγαλύτερο κομμάτι στην διαδικασία της εξωτερικής περιποίησης είναι το καθεαυτού γυάλισμα και είναι μακράν το πιο σημαντικό στάδιο για την βέλτιστη εμφάνιση του χρώματος. Το κλειδί για την μέγιστη οπτική απόδοση οποιαδήποτε βαφής είναι μια τέλεια διορθωμένη επιφάνεια που θα μπορέσει να αναδείξει τόσο τα μεταλλικά της στοιχεία, εάν περιέχει, όσο το βάθος της. Χωρίζοντας την επιφανειακή στρώση της βαφής σε δυο επίπεδα διαπιστώνεται ότι υπάρχουν δυο διαφορετικών ειδών προβλήματα που χρήζουν διαφορετικής προσέγγισης.
Τα προβλήματα που σχετίζονται με την εξωτερική πλευρά της επιφάνειας και προκαλούνται συνήθως από εξωγενής παράγοντες όπως είναι τα περιττώματα πουλιών, ρετσίνια δέντρων, πίσσες κολλημένες, απόβλητα καυσαερίων και ούτω καθεξής. Όλες αυτές οι επικαθίσεις πρέπει πρώτα να καθαριστούν. Για τον λόγο αυτό υπάρχουν ειδικευμένα υλικά που είναι σχεδιασμένα να καθαρίζουν μεμονωμένα διαφορετικές ατέλειες, όντας παράλληλα ασφαλή για την συνολική βαφή. Μεταξύ άλλων ένα από τα πιο διαδομένα υλικά είναι και ο πηλός που είναι ικανός να αφαιρέσει μηχανικά τις περισσότερες επικαθίσεις καθώς μια άκρως καθαρή επιφάνεια είναι απόλυτα αναγκαία και για το επόμενο στάδιο διόρθωσης.
Τα σοβαρότερα όμως θέματα βρίσκονται στην εσωτερική πλευρά της επιφανειακής στρώσης. Κακές τεχνικές πλυσίματος ή καθαρισμού και αποτυχημένες προσπάθειες διόρθωσης είναι οι πιο κοινές αιτίες των προβλημάτων αυτών. Οι λάθος τεχνικές πλυσίματος οδηγούν στο πολύ κοινό φαινόμενο “αράχνης” που δεν είναι τίποτα άλλο από πολυάριθμες μικρές γραντζουνιές, οι οποίες στο φυσικό φως του ήλιου φαίνονται σαν ιστός από αράχνη, εξου και το όνομα. Οι γραντζουνιες όμως αυτές έχουν την ιδιότητα να διαθλούν το φως προς διαφορετικές κατευθύνσεις αφαιρώντας ένα πολύ σημαντικό κομμάτι από την μέγιστη δυνατή αντανάκλαση που θα έπρεπε να έχει.
Επιπλέον σοβαρά προβλήματα προκαλούνται και από λανθασμένους τρόπους γυαλίσματος όπου τα υλικά δεν δουλεύονται με τον σωστό τρόπο πληγώνοντας άτεχνα το βερνίκι. Δεξιά φαίνεται χαρακτηριστικά η “αράχνη” αλλα και το αποτέλεσμα λανθασμένου γυαλίσματος. Όπως φαίνεται και στις εικόνες τα προβλήματα αυτά είναι ιδιαίτερα εμφανή κυρίως στο έντονο φως κάτι που μπορεί να ξεγελάσει πολλούς.
Ένα επίσης σύνηθες φαινόμενο το οποίο συμβάλει αρνητικά στην εμφάνιση της βαφής είναι και η ανομοιόμορφη κατανομή στην εξωτερική επιφάνεια βερνικιού, γνωστή και ως “πορτοκάλι”. Ανάλογα και την ποιότητα της φανοποιείας το φαινόμενο του πορτοκαλιού μπορεί να γίνει και υπερβολικά έντονο στερώντας ενα μεγάλο κομμάτι λάμψης της βαφής. Για αυτούς που ζητούν την μέγιστη δυνατή εμφάνιση και υπό κατάλληλες προϋποθέσεις μπορεί να διορθωθεί και αυτή ατέλεια. Η τεχνική σε αυτές τις καταστάσεις περιλαμβάνει ειδικό ντουκοχαρτάρισμα για τα πρώτα στάδια της λείανσης ενώ μετά ακολουθούν προσαρμοσμένες τεχνικές γυαλίσματος σε πολλαπλά στάδια δίνοντας ένα εκπληκτικό πραγματικά αποτέλεσμα. Η τεχνική αυτή είναι άκρως εξειδικευμένη και χρειάζεται πολύ μεγάλη εμπειρία.